top of page
reflektioner
18 maj 2020
Reklamkartan ritas om – nya aktörer in i radio
Det har inte undgått någon att rese- och nöjesbranschen har drabbats hårt under Covid-19 och de restriktioner som införts, vilket märks...
11 maj 2020
Historiskt ras för medieinvesteringarna och historisk ökning av mediekonsumtionen
Vi har jämfört siffror från Kantar Sifo vad gäller svenskars förändrade mediekonsumtion under Coronakrisen i april månad, med...
8 maj 2020
Ska man göra ”Corona-anpassad" reklam?
De flesta är positiva till att företag fortsätter annonsera visar en undersökning av Kantar Sifo. Endast 11% av svenskarna, främst äldre...
29 apr. 2020
Är ditt varumärke top of mind när konsumenterna börjar ”revenge-shoppa"?
Revenge-shopping har redan blivit ett begrepp i Kina när varuhus och butiker börjar öppna upp igen. De som avvaktat med ”icke nödvändiga”...
16 apr. 2020
Konsumenter uppmärksammar reklam mer när de ligger bredvid coronavirusartiklar!
Det finns en uppfattning att negativt innehåll i nyhetsmedia smittar av sig negativt på reklamen. Men om inte kommunikationen direkt...
2 apr. 2020
Hur påverkar pandemin ett varumärke som Corona?
I alla fall inte på lång sikt, hävdar professor Mark Ritson. Och det har att göra med saliens. Dvs vad som är direkt koppling till...
1 apr. 2020
Reklamräckvidd är bevisat viktigt för tillväxt – även för B2B.
De senare åren har varit väldigt många blivit övertygade om att överge traditionella medier för digitala. Och det kan man ha viss...
24 mars 2020
Vi konsumerar mer media än någonsin
I kristider konsumerar vi mer media än någonsin men annonsörerna ligger lågt. Det kan få förödande konsekvenser för varumärken och för...
Här kan du läsa våra reflektioner om marknadsföring och media
bottom of page