top of page
reflektioner


Är er webb anpassad för både SEO och AI-sök?
Allt fler använder AI-baserade verktyg som ChatGPT och Perplexity istället för Google, för att söka information på nätet. Google...
19 juni


Alla tittar på rörlig bild...
...Eller åtminstone 96% av alla mellan 9 och 85 år. Det säger Nordicoms 46e version av Mediebarometern. Mediebarometern undersöker...
26 maj


Hur sociala är egentligen våra sociala medier 2025?
Idag använder i stort sett alla sociala medier, och ungefär hälften tar del av samhällsnyheter här. Enligt förra årets rapport...
23 maj


Vad ska du som e-handlare tänka på under 2025?
Vad är viktigt för e-handlarna att tänka på för att lyckas under 2025? I Postnords årsrapport E-barometern 2024 identifieras de...
21 mars


Deepseek exploderar i popularitet – men är den säker?
Nyligen lanserade det kinesiska techbolaget Deepseek sin AI-tjänst som stark konkurrent till Open AIs ChatGPT. Syftet är att assistera...
21 feb.


Så bygger du relationer med din målgrupp
Precis som i kärlek handlar marknadsföring om att göra ett bra första intryck, skapa relationer, vårda dem och bygga förtroende över tid....
12 feb.


Vad tycker svenskarna om reklam?
Sveriges annonsörer har tillsammans med Novus släppt Reklamrapporten för 2024 och den bjuder på många spännande insikter. Nedan har vi...
3 dec. 2024


Svenskarnas streamingvanor 2024: Mer letande, fler tjänster – men minskad tittartid.Â
Medan streaminglandskapet expanderar i en snabb takt och fler svenska hushåll adderar nya tjänster till sin lista, finns en intressant...
14 nov. 2024


Bra varumärkespositionering utgår alltid från kunden
Varför skriver vi detta? Är det inte självklart? Nej, även stora och etablerade varumärken kan halka snett. Här är ett exempel från...
7 nov. 2024
Här kan du läsa våra reflektioner om marknadsföring och media
bottom of page