för 5 dagar sedanDet mesta som fungerar på B2C gör även det på B2BFungerar marknadsföringsstrategier för B2C även för B2B? Här är svaret.
12 feb.Får ditt varumärke tillräckligt med uppmärksamhet?Med ett ständigt växande medialandskap av nya plattformar och medier som erbjuder annonseringsmöjligheter, är det inte helt lätt att veta...
18 jan.Snikflation, prompta och AI-klonad – har du koll på nyorden?Hur promptar du ett generativt AI verktyg? Och har ert varumärke råkat ut för de-influencing på grund av snikflation? Nyordslistan som...
28 nov. 20236 regler för effektivare marknadskommunikationSveriges Annonsörer har nyligen publicerat en studie där man analyserat effekten av totalt 307 kampanjer som tävlat i 100-wattaren...
20 okt. 2023Hur påverkas vår mediekonsumtion på nätet av världsläget?Den nya rapporten Svenskarna och Internet 2023 från Internetstiftelsen har lanserats i dagarna och här sammanfattar vi kort det mest...
4 juli 2023Kortsiktig tillfredställelse eller långsiktig belöning? Receptet på framgång enligt forskningen.Det kan vara förvirrande och stressande att avgöra vilka parametrar man skall mäta när det gäller reklam- och marknadsföringseffekter. Är...
8 juni 2023Vi svenskar konsumerar media som aldrig förr! Under pandemin så sköt mediekonsumtionen i höjden. Inte så konstigt kanske då vi spenderade mer tid i hemmet med nyhetstittande och...
8 maj 2023Stämmer uttrycket ”Be woke – go broke?”Uttrycket ”woke” fick spridning med Black Lives Matters-rörelsen och innebär att man uppvisar medvetenhet i frågor som jämlikhet och...
23 mars 2023Har ålderismen gått helt överstyr?Varför envisas reklam- och mediebranschen med att rikta sig mot unga? Kan det vara för att de flesta som jobbar inom reklam,...